Ένα μείζον ζήτημα μεταξύ των διαφορετικών δομών/φορέων υγείας είναι η αποτελεσματική ανταλλαγή πληροφοριών. Η επαρκής επικοινωνία είναι χρήσιμη για την απόκτηση ενός αξιόπιστου ιατρικού ιστορικού και την καταγραφή της παρούσας και των προηγούμενων φαρμακευτικών αγωγών, των αλλεργιών, καθώς και την πρόσβαση σε προηγούμενες εξετάσεις.
Αυτού του είδους οι πληροφορίες μπορούν να συμπληρώσουν τα στοιχεία που γνωρίζουν ο ασθενής και οι φροντιστές και να διευκολύνουν στη λήψη αποφάσεων με πληρέστερη ενημέρωση, κι έτσι να μειωθούν λάθη που θα μπορούσαν να αποφευχθούν, όπως να συνταγογραφούνται φάρμακα, τα οποία είναι γνωστόν ότι είχαν προκαλέσει ανεπιθύμητες ενέργειες ή την επανάληψη εξετάσεων. Ακόμα σπουδαιότερα είναι τα οφέλη της πρόσβασης σε πληροφορίες όσον αφορά αποφάσεις όπως αυτές που αφορούν την ανάνηψη καθώς και τα επίπεδα της θεραπείας που αποδέχονται οι ασθενείς σε καταστάσεις απειλητικές για τη ζωή (για παράδειγμα μη επεμβατικός αερισμός, χορήγηση ενδοφλέβιων αντιβιοτικών κ.α.). Οι επαγγελματίες υγείας πολλές φορές δεν είναι σίγουροι για τη λήψη αυτού του είδους των αποφάσεων, ειδικά αν δεν είναι προσβάσιμα τα πρωτότυπα έγγραφα. Σε τέτοιες καταστάσεις η τάση είναι -και σωστά- υπέρ της παρέμβασης, αν και πολλές φορές αυτό γίνεται λόγω της έλλειψης πληροφοριών και της αβεβαιότητας.
Στην εποχή της πληροφορικής είναι πολύ βασικές οι πρωτοβουλίες για την καλύτερη οργάνωση των ηλεκτρονικών αρχείων, τα οποία θα περιλαμβάνουν την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια περίθαλψη καθώς και τις κοινωνικές υπηρεσίες. Έχει προταθεί ότι οι γραπτές και τυποποιημένες φόρμες μεταφοράς που περιέχουν βασικές πληροφορίες (για παράδειγμα την αιτία παραπομπής και τις εξετάσεις που χρειάζονται, την απόφαση ανάνηψης ή μη, τις λίστες με τα φάρμακα, τις αλλεργίες, και τα προβλήματα υγείας, πληροφορίες επικοινωνίας) μπορούν να βελτιώσουν τη ροή πληροφορίας μεταξύ της μονάδας φροντίδας και των Επειγόντων για ασθενείς πού διαμένουν σε μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων. Η γρήγορη πρόσβαση στις πληροφορίες της πρωτοβάθμιας περίθαλψης πρέπει να είναι πάντα διαθέσιμη, ειδικά όταν αφορά ασθενείς που είναι μόνοι τους και ανίκανοι να παρέχουν ένα αξιόπιστο ιστορικό ή όταν υπάρχουν σημαντικές απορίες που αφορούν το ιατρικό ιστορικό ή φαρμακευτικές θεραπείες.
Παρόμοια όταν ένα άτομο μεταφέρεται ή εξέρχεται από το τμήμα Επειγόντων, η αποτελεσματική επικοινωνία με τους υπόλοιπους παρόχους υγείας είναι ένας πολύ χρήσιμος τρόπος για να γίνουν πράξη οι συστάσεις εξόδου και να διασφαλισθεί η συνέχεια της φροντίδας. Ακριβή και διεξοδικά ενημερωτικά σημειώματα εξόδου, τηλεφωνικές κλήσεις και σύντομα γραπτά μηνύματα ή mail έχουν προταθεί και δοκιμαστεί.
Η σαφήνεια, η λακωνικότητα και η περιεκτικότητα είναι σημαντικές για την καταγραφή των ευρημάτων σε μια συνοπτική και ευανάγνωστη φόρμα. Η αναφορά της πορείας της νόσου πρέπει να ακολουθεί τα ίδια πρότυπα, όπως και η αρχική αξιολόγηση.
Απόσπασμα από το βιβλίο "Επείγουσα Γηριατρική"
Πώς θα προμηθευτείτε το βιβλίο Επείγουσα Γηριατρική
Μπορείτε να το προμηθευτείτε από όλα τα βιβλιοπωλεία ή από τις εκδόσεις Παπαζήση.